Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Obnovení Československa?

Dnes jen kratince, především pro třicátníky a starší, o jedné krásné utopii, která má i dnes své zastánce, mezi které jsem se víceméně začlenil i já.

Když se rozdělovalo Československo, bylo mi 13 let. O (geo)politicko-ekonomických záležitostech, souvislostech a okolnostech takového aktu jsem tehdy nevěděl samozřejmě naprosto nic, ale vím, že jsem rozhodně nebyl rád, že se moje rodná zem rozpadá. Byla to však realita, s níž jsem nemohl nic udělat a během krátkého času jsem si na novou skutečnost zvykl a přijal ji.

Letos, tuším někdy v květnu v Praze na demonstraci na Klárově, jsem se dověděl, že existují iniciativy, které považují akt rozdělení Československa za zcela protiústavní a tudíž neplatný. Československo dle nich stále existuje a tudíž ani Česko, ani Slovensko ve skutečnosti nejsou v NATO ani EU, protože jako samostatné země neexistují. Na místě byla dokonce i přítomná petice, která se této věci týkala. Tehdy mi tvrzení o nepřítomnosti ČR a SR v NATO a EU a vůbec neexistenci těchto států přišla naprosto směšně utopická a petici jsem nepodepsal. Nicméně s časem a sledováním facebookových statusů k této záležitosti se můj postoj alespoň z části změnil. Myšlenku obnovení Československé republiky považuji sice stále bohužel za nereálnou, ale určitě by se mi taková věc líbila a jsou pro ni, řekl bych, dobré důvody. Ze známých osobností tuto myšlenku na české straně hájí např. navrátivší se legendární politik Miroslav Sládek a jeho obnovená Republikánská strana Československa, na slovenské straně známý svérázný amatérský novinář, aktivista a strůjce "krvavé revoluce roxorovými tyčemi" Rudolf Vasky.

Suma sumárum: přes praktickou takřka nereálnost myšlenky (vemte si jenom, kolik trafik by s obnovením Československa muselo zmizet! Myslí si někdo, že by si to někdo z papalášů přál?) bych obnovení Československa rozhodně přivítal. A co vy?

Update 20.4.2019 Po třech letech jsem, po zjištění množství nových informací, trochu změnil názor, viz také čtvrtá sloka písně:

 

Autor: Jakub Moravčík | pondělí 11.7.2016 12:00 | karma článku: 25,73 | přečteno: 2318x
  • Další články autora

Jakub Moravčík

Volební právo ctěné a vážené - jak tomu pomoci?

Již před lety jsem dostal nápad, jak v prospěch tak zásadní věci, jako jsou volby, upravit náležitosti týkající se především volebního práva, a stále se mi zdá dobrý. Tak jsem si jej sepsal a tímto jej zveřejňuji.

4.4.2024 v 11:59 | Karma: 6,51 | Přečteno: 248x | Diskuse| Ostatní

Jakub Moravčík

Porušil zastupitel Bělica ústavní práva občanů?

Ještě v tuto chvíli, kdy vydávám tento blog, probíhá zasedání zastupitelstva moravskoslezského kraje. A děly se tam dnes věci.

7.12.2023 v 14:26 | Karma: 11,63 | Přečteno: 804x | Diskuse| Politika

Jakub Moravčík

Rakušanocie opět sebrala básníka a písničkáře Pavla J. Hejátka

Šikana nejperzekuovanějšího českého (a aktuálně nemocného) básníka a písničkáře Pavla J. Hejátka Rakušanovou policií má ode dneška další neblahé pokračování

27.11.2023 v 19:37 | Karma: 24,77 | Přečteno: 895x | Diskuse| Ostatní

Jakub Moravčík

Historicko-apologetické kapely. Měly by smysl?

Moderní populární hudba je dlouhodobě produkována nejen pro zábavu, ale také pro určité "ideové" účely. Početná množina hudebních fanoušků takové zaměření moderní populární hudby odmítá, ale já mezi ně rozhodně nepatřím.

6.8.2023 v 19:00 | Karma: 4,56 | Přečteno: 194x | Diskuse| Ostatní

Jakub Moravčík

Pavla J. Hejátka chtějí zavřít na 7-9 let.

Dnes v podstatě jen krátký "oznam" o dalším politickém procesu, kterých nám začalo nebezpečně přibývat.

29.3.2023 v 21:10 | Karma: 31,20 | Přečteno: 3741x
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12

Lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého asistenta ze...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 123
  • Celková karma 6,51
  • Průměrná čtenost 1030x
Ostravák a etnický čechoslovák. 

Nejčastější témata, o nichž zde (většinou z konzervativního pohledu) píšu, jsou asi tato: politika, společenské dění, filosofie a křesťanství. A občas samozřejmě zabrousím i jinam.

Email: maftik@seznam.cz.

YouTube kanál: 

https://www.youtube.com/channel/UCe0J9k3Nb2v_t24rqORQMdw


 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky