Děkujeme za pochopení.
I21g74n12á62c 62P54o35s61p36í92š82i11l
Nerozumím Vašemu absurdnímu přístupu ke svaté zpovědi. Ta přece primárně neslouží jako prerekvizita k přijímání eucharistie, ale jako navrácení duše do stavu milosti posvěcující. Nejít k ní Vás jistě ochrání před možností, že byste se zpovídal neplatně a svatokrádežně, ale pokud to znamená, že Vaše duše setrvává mimo milost posvěcující, tj. ve stavu těžkého hříchu, je to spolehlivý způsob, jak dosíci zatracení a skončit v pekle.
Proto nejít ke zpovědi není řešení, jediným řešením je skutečně řešit své hříchy, bojovat s nimi a zpovídat se platně. Rezignace na zpověď je rezignace na svou spásu a definitivní odevzdání se hříchu. Katolík by naopak měl jít ke zpovědi co nejdříve poté, co tato nutnost vyvstane - nutností se přitom myslí zatížení duše těžkým hříchem. Samozřejmě musí to být zpověď řádná a se vším všudy (s lítostí a odhodláním k nápravě).
J96a76r20d54a 53C72h11o75v28a71n28e64c
Vaše hrátky s extrémním tradicionalismem na Vás zjevně působily jako členství v sektě, takže to určitě není ta správná cesta pro Vás.
Každý člověk je jiný (i každá sněhová vločka je jiná, z čehož můžeme směle usoudit, že náš Stvořitel má rád rozmanitost) a proto má také každý člověk svou vlastní cestu a svůj vlastní vztah k Bohu. A musí si to sám nalézt - ne nekriticky přebírat tvrzení druhých.
A v pochybnostech si vždy připomenout, že Ježíš nám přinesl evangelium, ted DOBROU zprávu. Z dobré zprávy bychom měli mít přeci radost. Nemám-li radost, nejsem na správné cestě a musím rychle zpět na poslední křižovatku, kde jsem ještě tu radost měl.
J58a74k58u14b 17M71o14r75a32v69č79í28k
Občasné sektářské dojmy nemohu popřít. Nicméně nemyslím si, že bych tradicionalismus přebíral nekriticky.
Ale hlavně, problém je v následujícím: představte si, že by někdo řekl, že různost těch cest k Bohu spočívá, že jeden jde cestou katolickou, jeden luteránskou, jeden kalvínskou, jiný husitskou. S tím byste předpokládám určitě nesouhlasil. Tradicionalismus nejen že rovněž ne, ale on sám sebe nechápe jako spiritualitu, nýbrž katolictví ve své identitě. A má pro to - podle mne - některé silné argumenty. Jako čtenář Te Deum asi tušíte, o čem mluvím.
Nicméně, další věci viz zbylé dva díly, co vyjdou dnes.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Ivana Dianová
Billa šok
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Ivana Dianová
Billa šok
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Tomáš Vodvářka
Politika jako cirkusová aréna
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou