Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nerozumím Vašemu absurdnímu přístupu ke svaté zpovědi. Ta přece primárně neslouží jako prerekvizita k přijímání eucharistie, ale jako navrácení duše do stavu milosti posvěcující. Nejít k ní Vás jistě ochrání před možností, že byste se zpovídal neplatně a svatokrádežně, ale pokud to znamená, že Vaše duše setrvává mimo milost posvěcující, tj. ve stavu těžkého hříchu, je to spolehlivý způsob, jak dosíci zatracení a skončit v pekle.

Proto nejít ke zpovědi není řešení, jediným řešením je skutečně řešit své hříchy, bojovat s nimi a zpovídat se platně. Rezignace na zpověď je rezignace na svou spásu a definitivní odevzdání se hříchu. Katolík by naopak měl jít ke zpovědi co nejdříve poté, co tato nutnost vyvstane - nutností se přitom myslí zatížení duše těžkým hříchem. Samozřejmě musí to být zpověď řádná a se vším všudy (s lítostí a odhodláním k nápravě).

0 0
možnosti

Vaše hrátky s extrémním tradicionalismem na Vás zjevně působily jako členství v sektě, takže to určitě není ta správná cesta pro Vás.

Každý člověk je jiný (i každá sněhová vločka je jiná, z čehož můžeme směle usoudit, že náš Stvořitel má rád rozmanitost) a proto má také každý člověk svou vlastní cestu a svůj vlastní vztah k Bohu. A musí si to sám nalézt - ne nekriticky přebírat tvrzení druhých.

A v pochybnostech si vždy připomenout, že Ježíš nám přinesl evangelium, ted DOBROU zprávu. Z dobré zprávy bychom měli mít přeci radost. Nemám-li radost, nejsem na správné cestě a musím rychle zpět na poslední křižovatku, kde jsem ještě tu radost měl.

0 1
možnosti

Občasné sektářské dojmy nemohu popřít. Nicméně nemyslím si, že bych tradicionalismus přebíral nekriticky.

Ale hlavně, problém je v následujícím: představte si, že by někdo řekl, že různost těch cest k Bohu spočívá, že jeden jde cestou katolickou, jeden luteránskou, jeden kalvínskou, jiný husitskou. S tím byste předpokládám určitě nesouhlasil. Tradicionalismus nejen že rovněž ne, ale on sám sebe nechápe jako spiritualitu, nýbrž katolictví ve své identitě. A má pro to - podle mne - některé silné argumenty. Jako čtenář Te Deum asi tušíte, o čem mluvím.

Nicméně, další věci viz zbylé dva díly, co vyjdou dnes.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS